Inca´s arbejde og forretningsmetoder er baseret på god opførsel og respekt for vores klienter, medarbejdere og omgivelser. Ansvarlig forretningsførelse er et grundelement i den måde, vi driver virksomhed på, og danner grundlag for, hvad vores klienter og samarbejdspartnere kan forvente af os.
Vores etiske regler udtrykker vores forventninger til vores medarbejderes etiske adfærd og fastlægger rammerne for vores dialog med forretningsforbindelser og andre interessenter.
Målet er at sikre den højest mulige integritet. Etisk adfærd er afgørende for vores virksomheds succes. Vi har en nultolerancepolitik over for bestikkelse og korruption, og vi driver virksomhederne på ærlig og etisk vis. Vores klienter og samarbejdspartnere skal altid kunne regne med, at vi handler retfærdigt og etisk korrekt.
1. Bestikkelse
Ethvert tilbud om penge eller andre værdier, der tilbydes for at påvirke en forretningsbeslutning, betragtes som bestikkelse. INCA hverken modtager eller yder nogen form for bestikkelse.
2. Gaver
Det kan skabe fælles forståelse og udvikle forretningsrelationer at give eller modtage gaver. Gaver kan imidlertid også skabe interessekonflikter eller give det indtryk, at vores forretningsmæssige dømmekraft kan påvirkes eller købes. Det er tilladt at give og modtage gaver, så længe:
- Gaven ikke bliver givet som et kontantbeløb
- Gaven gives som en venskabelig gestus
- Gaven ikke betragtes som upassende eller umådeholdent stor.
Inca´s medarbejdere må på intet tidspunkt modtage gaver, underholdning eller vennetjenester, hvis der er en indirekte forventning om, at ydelsen skal gengældes. Det gælder uanset gavens værdi, og uanset om gaven giver medarbejderen en fordel.
3. Fortrolige oplysninger
Der må ikke anvendes fortrolige oplysninger med det formål at opnå upassende goder eller fordele. Upassende brug af fortrolige oplysninger kan resultere i disciplinærsager og få retslige konsekvenser.
4. Interessekonflikter
Inca vil altid afholde sig fra at tage sager, som er forbundet med aktuelle eller nærliggende interessekonflikter. I hver enkelt sag sikrer vores interne procedurer og advokatbranchens mest avancerede kvalitetssikringssystem, at vi kan identificere potentielle interessekonflikter ved hjælp af avancerede klientsøgninger. I tvivlsspørgsmål afgør vores interne konflikt- og etikudvalg, om der foreligger en konflikt.